Skip to Content

Viestinnän vuosi 2023: Uusi brändi ja verkkosivut vahvistivat LVI-TU:n viestintää

LVI-TU:n viestintä tukee liiton asemaa LVI-alan rohkeana edunvalvojana ja mutkattomana asiantuntijana. Viestinnän avulla nostamme esille jäsenillemme tärkeät kärkiteemat. Yksi vuoden 2023 merkittävimmistä viestintätoimista oli brändimme ja verkkosivujemme uudistaminen.

Viestintämme pääkohderyhmä ovat jäsenemme: toukokuisen jäsentyytyväisyyskyselyn mukaan 96 prosenttia jäsenistämme pitävätkin jäsentiedotusta vähintään hyvänä. Tuotimme jäsenillemme mm. yli 60 uutiskirjettä, jotka sisälsivät työsuhde-, tes- ja lakiasioita sekä toimialaan liittyviä ajankohtaisia teemoja.

Vuonna 2023 toimitimme sidosryhmiemme edustajille kahdeksan uutiskirjettä, joiden aiheet heijastivat kärkiteemojamme. Lisäksi julkaisimme 16 tiedotetta, jotka saivat mukavasti näkyvyyttä useissa eri medioissa. Asiantuntijamme sekä puheenjohtajamme kirjoittivat yhteensä 15 blogia vuoden 2023 aikana. Lisäksi meillä on vakiokolumni KITA-lehdessä.

Vuoden 2023 panostuksellisin viestintätoimi oli liiton brändin ja verkkosivun uudistaminen. Kiteytimme visiomme, missiomme, arvomme ja terävöitimme toimintatapojamme. Samalla modernisoimme visuaalisen ilmeemme ja uusimme verkkosivumme selkeämmäksi ja käyttäjäystävällisemmäksi. Panostimme erityisesti sisältöjen löydettävyyteen sekä jäsenosioon.

Kotisivuillamme vieraili keskimäärin reilut 2 200 henkilöä kuukausittain. Uudistuksen myötä sivuilla vietetään selkeästi enemmän aikaa. Lisäksi toimimme aktiivisesti sosiaalisen median kanavissamme: teimme reilut 470 postausta. Twitterissä, Linkedinissä ja Instagramissa meillä on yhteensä noin 4 200 seuraajaa. Varsinkin Linkedinin seuraajamäärät kasvoivat merkittävästi viime vuonna.

Lisätietoja

Pipsa Hiltunen Viestintäpäällikkö +358 400 287 939 pipsa.hiltunen@lvi-tu.fi
Back to Top